تفاوت بازاریابی با استفاده از یوتیوب و بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی دیگر
تفاوت بازاریابی با استفاده از یوتیوب و بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی دیگر
چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 ساعت 16:53 | بازدید : 221 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

تفاوت بازاریابی با استفاده از یوتیوب و بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی دیگر در چیست؟

 

ممکن است که بسیاری از شرکت ها و افراد فکر کنند که استفاده کردن از وب سایت یوتیوب برای بازاریابی خیلی کار درستی نباشد؛ و یا ممکن است استفاده از این ابزار را به عنوان آخرین راهکارها درنظر بگیرند. اما حقیقت این است که برای تجارت ها (و مخصوصا تجارت های کوچک) استفاده کردن از وب سایت یوتیوب می تواند بسیار موثر باشد. امروزه تعداد کاربرانی که از این شبکه اجتماعی (که از شبکه های اجتماعی دیگر قدری متفاوت است) استفاده می کنند روز به روز در حال افزایش می باشد. بنابراین بازاریابی با استفاده از آن می تواند روش مناسبی برای جلب کردن مشتریان برای تجارت های کوچک باشد.

تفاوت بازاریابی با یوتیوب و شبکه های اجتماعی دیگر

اما یک نکته خیلی مهم درباره بازاریابی با استفاده از یوتیوب این است که بازاریابی با استفاده از یوتیوب با بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی دیگر فرق دارد و بنابراین باید برای موفق شدن در کار بازاریابی با یوتیوب باید این تفاوت را که بین یوتیوب و شبکه های اجتماعی دیگر وجود دارد درک کنید و بر این اساس عمل کنید.

برای این که در بازاریابی با استفاده از یوتیوب حقیقتا موفق شوید؛ نیاز دارید تا نگرش متفاوتی نسبت به نگرشی که به دیگر شبکه های اجتماعی دارید؛ نسبت به آن داشته باشید. به این دلیل که وب سایت یوتیوب با شبکه های اجتماعی دیگر کمی متفاوت می باشد. شبکه های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام، و توییتر، به گونه ای هستند که شما با هدف ایجاد هوشیاری، افزایش دادن میزان درگیر شدن در کار و برقرار کردن ارتباط با مشتریان از آنها استفاده می کنید و در آنها محتوایی مناسب قرار می دهید (البته این یک تعریف ساده ای بود که از این شبکه های اجتماعی در ذهن شما ایجاد کردیم؛ کار این شبکه های اجتماعی پیچیده تر از این حرف ها می باشد ولی این جا صرفا به دلیل مقایسه کردن با وضعیت یوتیوب از این تعریف استفاده کردیم). ولی در مورد یوتیوب، باید گفت که داستان کمی فرق دارد. مردم این گونه از وب سایت یوتیوب استفاده نمی کنند. ویدیوهایی که در وب سایت یوتیوب قرار دارند؛ بیشتر شباهت به پست های وبلاگی دارند تا پست های شبکه های اجتماعی. البته درست است که این پست ها به شکلی هستند که مردم می توانند بیایند و بر روی آنها نظرات (کامنت) بگذارند؛ ولی این گونه نیست که در این کامنت ها افکاری را که در این روز داشته اند به اشتراک بگذارند. به همین دلیل هم هست که شما باید به یوتیوب به چشم یک شبکه اجتماعی متفاوت با شبکه های اجتماعی دیگر نگاه کنید. شما باید به یوتیوب به چشم یک ابزاری برای "بازاریابی محتوایی" یا Content Marketing نگاه کنید تا ابزاری برای "بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی" یا Social Media Marketing!

در ادامه، سه تا از عمده ترین تفاوت هایی  که یوتیوب و با شبکه های اجتماعی دیگر دارد را ارایه می کنیم:

در وب سایت یوتوب:

وقتی که با استفاده از وب سایت یوتوب بازاریابی می کنید و ویدیوهایی در این وب سایت قرار می دهید؛ بازدیدکنندگان و مخاطبین به احتمال زیاد ویدیوهای شما در وب سایت یوتیوب را با جستجو کردن آنها (و یا هنگامی که ویدیوهای مشابه می بینند) پیدا می کنند. در صورتی که در شبکه های اجتماعی دیگر وضعیت به گونه دیگری است. در این شبکه های اجتماعی، بازدیدکنندگان و مشتریان شما را از طریق تبلیغات و یا در صورتی که شما را فالو کنند و یا در صورتی که دوستی شما را معرفی کند می بینند.

در در وب سایت یوتیوب

تاکید وب سایت یوتیوب بر روی تماشا کردن ویدیوها می باشد و نه بحث درباره آنها. به همین دلیل شما در وب سایت یوتیوب افرادی را نمی بینید که در کامنت ها همدیگر را "تگ" tag کنند (مانند کاری که در شبکه های اجتماعی می کنند) و در وب سایت یوتیوب به تنها چیزی که اهمیت داده می شود؛ همین تجربه بازدیدکنندگان می باشد و نه یک تجربه اجتماعی.

در شبکه های اجتماعی دیگر برعکس است و بیشتر هدف توجه کردن به تجربه اجتماعی است. شما در این شبکه های اجتماعی می بینید که ممکن است ده ها و یا صدها کامنت زیر یک ویدیو گذاشته شده باشد (به عنوان مثال در توییتر و یا در اینستاگرام) و مردم درباره موضوعات مختلف (که حتی ممکن است خیلی ربطی هم به این ویدیو نداشته باشد) با هم در حال بحث باشند. بنابراین در صورتی که قصد شما از به اشتراک گذاری ویدیوها در وب سایت یوتیوب این باشد که یک مجالی برای بحث و گفتگو ایجاد کنید؛ بهترین کار این است که به جای وب سایت یوتیوب از دیگر شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.

در وب سایت یوتیوب

در یوتیوب قصد بسیاری از افراد این است که بیایند و تنها بنشینند و ویدیو نگاه کنند.

در دیگر شبکه های اجتماعی قصد افراد این است که با دیگران ارتباط داشته باشند و از تجربه های خودشان بگویند.

ویژگی های جدید یوتیوب

یک نکته مهم که ذکر کردن آن در این جا خالی از لطف نمی باشد این است که وب سایت یوتیوب اخیرا در ساختار خودش دو تغییر بسیار مهم و اساسی ایجاد کرده است و خیلی مهم است که قبل از این که بخواهید با استفاده از این وب سایت به بازاریابی بپردازید این دو تفاوت ها را دریابید:

  1. در به روزرسانی هایی که اخیرا در این وب سایت ایجاد شده است؛ افرادی که می خواهند با استفاده از موبایل به جستجو در این وب سایت بپردازند؛ می توانند با سرعت بیشتری این کار را انجام دهند. به عبارت بهتر، شرکت یوتیوب وب سایت خودش را برای کاربران موبایل، "کاربرپسندتر" کرده است. 
  2. یوتیوب در حال توسعه دادن سیستم هایش است به گونه ای که بتواند ویدیوهای موجود در این وب سایت را به شکلی بهینه سازی کند که برای هر صفحه ای با کیفیت بالا قابل نمایش باشند.

بنابراین با توجه به این که اکنون دیگر ویدیوهایی که در این وب سایت به اشتراک گذاشته می شوند همگی برای کاربران موبایل و افرادی که از تبلت ها و غیره با هر اندازه مانیتوری استفاده می کنند نیز کاربرپسند می باشند؛ می توان گفت که این وب سایت می تواند تبدیل به ابزاری بسیار مناسب برای استفاده برای افرادی شود که می خواهند بازاریابی انجام دهند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 41
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 67
:: بازدید ماه : 41
:: بازدید سال : 1248
:: بازدید کلی : 5748